Geplaatst op 14 november 2024
Jeroen Verploegen werkt al 19 jaar als onderhoudsmedewerker voor OnderhoudPlus in Venlo. “Het bevalt me nog steeds heel goed! Ik houd ervan om met mijn handen bezig te zijn en het werk is erg afwisselend en uitdagend, omdat ik elke situatie op de beste manier probeer op te lossen”, vertelt Jeroen enthousiast.
De eerste 12,5 jaar verzorgde Jeroen vooral het niet planmatig onderhoud voor een woningcorporatie. “Denk aan deuren afstellen, muurtjes metselen, tegelwerk repareren, kranen vernieuwen. Het was heel afwisselend”, legt hij uit. De laatste jaren werkt hij voor opdrachtgever Ziezodan/Syntrus Achmea. “Ook hier komen allerlei soorten werkzaamheden voorbij en ik regel de gehele werkvoorbereiding voor mijn eigen werk”, zegt Jeroen tevreden.
OnderhoudPlus verzorgt voor deze opdrachtgever het technisch beheer van 4.000 woningen in Zuid-Nederland. Via het Ziezodan platform kunnen huurders 24/7 een storing melden en zelf een afspraak inplannen met een onderhoudsmedewerker van OnderhoudPlus.
Van nieuwbouw naar onderhoud
Jeroen begon zijn carrière als stagiair bij een woningcorporatie, waar hij diverse servicewerkzaamheden uitvoerde. Daarna werkte hij in de nieuwbouw. “Dat was goed, want ik leerde daar veel basiszaken die ik nu nog steeds toepas in mijn huidige werkzaamheden”, zegt Jeroen.
Toen hij voor zijn toenmalige werkgever een hotel aan het verbouwen was, werkte Janssen de Jong Bouw aan een project op het terrein ernaast. “Dat leek me een leuk bedrijf. Ik heb toen gevraagd of ze nog mensen nodig hadden en zo ben ik bij OnderhoudPlus terechtgekomen, wat destijds nog een onderdeel was van Janssen de Jong Bouw. En nu zit ik hier dus al 19 jaar!”
Uitdagingen en oplossingen
Gelukkig biedt zijn werk hem nog steeds genoeg afwisseling en uitdaging. “Soms kom ik dingen tegen die ik nog nooit heb gedaan. Dan kan ik wel zeggen dat ik het niet kan en weer vertrekken, maar dan zadel je iemand anders ermee op. Bovendien moet de huurder dan langer wachten voordat zijn/haar probleem wordt verholpen. Dus ik probeer het altijd zelf op te lossen en dat lukt bijna altijd”, vertelt Jeroen trots. We hebben dan ook niet voor niets zo’n hoge first time fix score bij klanten van Ziezodan! Inmiddels verzorgen we drie regio’s voor hen.
Tevreden
Jeroen start meestal om 6.45 uur op het kantoor van OnderhoudPlus in Venlo. Daar haalt hij de spullen van de vorige dag die hij niet meer nodig heeft uit zijn bus en vult de bus aan met de benodigde spullen voor die dag. “Via een app op mijn telefoon krijg ik de orders voor die dag binnen. Rond 7.30 uur ben ik meestal bij de eerste klant en tot circa 16.00 uur werk ik dan de klussen voor die dag af. Daarna ga ik vaak nog spullen halen bij leveranciers die ik nodig heb voor de volgende dag. Dat zijn dan specifieke dingen die we niet standaard in ons magazijn hebben liggen, zoals speciale kranen”, legt Jeroen uit. Zijn dag is geslaagd als hij alle klussen heeft kunnen afronden en ziet dat huurders tevreden zijn. “Dat zorgt ervoor dat ikzelf ook tevreden ben!”
En zo werken we elke dag weer met een glimlach aan de glimlach van alle betrokkenen!
Wil jij ook graag bij ons komen werken? Bekijk dan hier onze vacatures. Werken bij één van onze zusterbedrijven kan natuurlijk ook! Alle vacatures bij de bedrijven die vallen onder JAJO vind je hier.