Geplaatst op 16 november 2023

Univé en OnderhoudPlus zijn verheugd aan te kondigen dat ze hun samenwerking in de regio Oost-Nederland uitbreiden. Deze nieuwe stap in hun partnerschap zorgt ervoor dat de dienstverlening aan leden van Univé in de regio versterkt wordt. Zo zijn zij verzekerd van snelle en deskundige service bij het herstellen van schade vanuit Univé’s portefeuille woonverzekeringen.

Univé, een toonaangevende Nederlandse verzekeringscoöperatie, en OnderhoudPlus, een vooraanstaand vastgoedonderhoudsbedrijf, werken al geruime tijd samen. Judith Weghorst, relatiemanager Univé Expertise: “Al 25 jaar heeft dit bedrijf Univé in Noordoost-Nederland bijgestaan als betrouwbare partner voor particulier schadeherstel. Ik vind het fantastisch dat we nu ook in de regio Oost-Nederland op OnderhoudPlus kunnen rekenen! Dankzij hun aanpak zijn ze in staat om onze leden op een snelle en doeltreffende manier te ontzorgen, en daarmee ook Univé.”

Altijd dichtbij
Univé streeft ernaar om in elke regio meerdere lokale aannemers te contracteren die elkaar kunnen versterken, waardoor er snel geschakeld kan worden in geval van calamiteiten, zoals een storm. Weghorst: “Met de uitbreiding van het werkgebied van OnderhoudPlus in de regio Oost is ons netwerk geoptimaliseerd.” Met vestigingen in heel Nederland is OnderhoudPlus altijd dichtbij. Zo worden schademeldingen in de regio Noordoost-Nederland opgepakt vanuit de vestiging in Hardenberg en meldingen in de regio Oost vanuit het regiokantoor in Hengelo.
Guido Beijer, directeur OnderhoudPlus: “Deze uitbreiding markeert de tevredenheid van Univé over onze samenwerking en werkzaamheden. Dat maakt me uiteraard trots. Dat Univé – net als wij – hoog inzet op duurzaamheid, maakt deze uitbreiding van onze samenwerking nog waardevoller.”

Duurzaam schadeherstel
Univé richt zich in toenemende mate op naturaherstel, ook wel bekend als duurzaam schadeherstel. Dit houdt in dat de schade wordt hersteld in plaats van te worden vervangen door iets nieuws. Het is een veel duurzamere optie die minder nieuwe grondstoffen vereist, lagere productiekosten met zich meebrengt en minder afval genereert. “Dit komt niet alleen het milieu ten goede, maar draagt ook bij aan ons doel om de premiekosten voor onze leden betaalbaar te houden,” legt Weghorst uit.

Closing the circle together
Met haar kennis en ervaring wil OnderhoudPlus een positieve verandering creëren in de vastgoedmarkt op het gebied van duurzaamheid. Als dochteronderneming van JAJO is hun missie niet voor niets ‘Closing the circle together’. Ze mogen zich dan ook zeker een expert noemen op het gebied van naturaherstel.
“Vanzelfsprekend zijn er momenten waarop vervanging onontkoombaar is, zoals bij brand of ernstige storm- of waterschade. Echter, wanneer reparatie een haalbare optie is, promoot OnderhoudPlus dit als de eerste keuze,” benadrukt Weghorst de filosofie die de werkwijze van het bedrijf kenmerkt.

Duurzaamheidscertificaat
OnderhoudPlus heeft onlangs het duurzaamheidscertificaat ‘GroenGedaan!’ in ontvangst mogen nemen. Een initiatief van verzekeraars, leasemaatschappijen, fleetowners, de ANWB, woningcoöperaties, de overheid en gemeenten. Een bedrijf met het keurmerk ‘GroenGedaan!’ repareert, herstelt en/of voert onderhoud uit op een milieuvriendelijke manier. DEKRA heeft tijdens de fysieke audit geen punten tot verbetering gevonden, waarmee OnderhoudPlus voldoet aan de eisen die de certificering hieraan stelt. Dit onderstreept de duurzame werkwijze van het bedrijf.

 

Fotobijschrift:
Kennismakingsgesprek tussen (v.l.n.r.) Peter ten Berge (teamleider schade Univé Oost), Boudewijn Van Dijk (servicecoördinator OnderhoudPlus), William Geerling (schade adviseur Univé Oost) en Herman Arkes (projectcoördinator OnderhoudPlus).

Delen